Green Tea

Cara Nak Hilangkan Double Entry



17 September 2015 – Salam. Panik rasanya tadi, bila tiba-tiba entri aku jadi double. Double entri jadi selepas aku padam code utk buat “Readmore” pd blog aku. Aku test sesuai ke tak letak Readmore pd blog aku then aku pun Edit HTML. Lepastu aku padam balik semua kod tu. Tak semena-mena entry jadi double dgn sendirinya. Godek punya godek, aku jumpa penyelesainnya. Bagi sesiapa yg mengalami masalah macam aku, bolehlah cuba tutorial ni ea. Ada 2 cara nak hilangkan double entry atau double post,

Cara Pertama :

First,  Template > edit HTML > Ctrl + F dan cari kod macam kat bawah ni.

<b:if cond='data:blog.pageType == &quot;item&quot;'><data:post.body/></b:if>

Bila dah jumpa, delete terus. Click preview, kalau takde error, terus Save!


atau


Cara Kedua :

Template > edit HTML > Ctrl+F dan cari kod macam kat bawah ni.

<b:section class='main' id='main' showaddelement='no'>
<b:widget id='Blog1' locked='true' title='Blog Posts' type='Blog'/>
<b:widget id='Blog2' locked='true' title='Blog Posts' type='Blog'/>

Padamkan kod yg dibold kan tu. Preview dulu, kalau takde error. Bolehlah Save!

2 comments:

InaYusoff said...

kadang-kadang pelik jugak bila nengok blog yang ada dabel entry ni..

rupenye salah coding..

:)

Nugroz Stone said...

Terima kasih... berkat blog ini saya bisa terlepas dari masalah dobel pos.... biasanya tutorial yang ada pakai cara ini

tapi tidak ada 'Blog2' di template saya.. akhirnya ketemu cara yang ini


pokoknya mantaaaap.... matur nuwun terima kasih... i love u....